onsdag 9 september 2015

HAR ANDRA HAFT LIKNADE MÄRKLIGA OFÖRKLARLIGA DRÖMUPPLEVELSER SOM JAG? HJÄLP TILL TYDNINGAR TAR JAG TACKSAMT EMOT.

Jag har ett litet skåp i vårt sovrum där jag har en liten skatt av nedtecknade mer eller mindre märkliga
nattliga drömmar och vakenupplevelser som jag haft. Det doftar lavendel och mystik i mitt skåp,
och då och då tar jag fram mina papper med de ord, meningar, symboler, känslor och beskrivningar av de olika varelser som jag mött. Möten som jag med alla mina sinnen upplevt som högst verkliga och autentiska.
Har alltid haft känsliga och öppna sinnen och en stark övertygelse om att det finns en eller flera dimensioner och flera verkligheter bortom den här. Jag har inte ätit några mediciner, varit påverkad av alkohol eller droger då jag upplevt det här, något som jag inte är annars heller. Har varit fullt psykiskt frisk och vid mina sinnen när detta hände mig.

Det här gjorde mig ordentligt rädd i början och jag kunde höra mig själv fråga de konstiga varelserna
vilka de egentligen var, vad de ville mig och varför vissa saker hände. De svarade aldrig direkt på mina frågor och var ibland direkt undvikande och lite kyliga. Fick i en drömscen en konstig mindre metallstav i min hand, samtidigt som jag ensam gick på en för mig okänd väg. En kvinna talade vänligt till mig från en märklig farkost som jag såg lysande på himlen. "Varför gör jag det här", frågade jag ganska skrämd och naturligtvis helt oförstående. Svaret blev något kryptiskt: "För mänskligheten".

Jag har också under en dröm farit genom skyar, en scen som föregicks av möten med massor av hysteriska, skräckslagna vitklädda vuxna och barn som jag "visste" skulle dö tillsammans med mig, och jag var så rädd, så rädd. Men väl "framme" i en typ av väntsal släppte ångesten och jag fick vid ett podium möta 3 - 4 gestalter med gammaltestamentliga utseenden. Här följde sedan en rad remarkabla scener och drömmen var i sin helhet lång och detaljrik, och jag kunde komma i håg precis allt och skrev ner det.
Ritade symboler har visats för mig på ett himlavalv, band med violetta och gröna färger har fästs vid min handled ,och ett starkt underbart vitt ljus har genomstrålat mitt huvud och mina ögon.

Det här är en mindre del av det jag upplevt och som jag önskar att jag kunde förstå syftet med.
Kära ni där ute, är det någon som upplevt liknande, och vad har ni gjort för att förstå era upplevelser?
Jag tror att många har erfarenheter som påminner om mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar